Over


Ten Haaf Management b.v., opgericht door Dominique ten Haaf biedt interim marketing – en e-commerce management aan, evenals Marketingadvies. Met mijn meer dan 20 jaar marketingervaring, waarvan 15 jaar in e-commerce/ retail en op management niveau, beschik ik over een brede kennis en expertise. Mijn unieke waarde is dat ik snel de situatie overzie, verschillende dots aan elkaar verbind en kom tot waarde. Door te starten met focus en gedurende de opdracht te verbreden houd ik continue toegevoegde waarde.

De afbeelding staat voor energie, positief, creativiteit en ’the right pick. 

67d044cc94edcf82e55ac890-HeadshotPro - ingezoomd

Mijn waarden

De stem van de klant

Je bestaansrecht begint en eindigt bij de klant, daarom

Continue verbeteren

Elke dag een beetje beter door nieuwe inzichten en ervaringen

Creativiteit & positiviteit

Een goede energie brengt groei en motivatie

Overtref graag verwachtingen

Ambitie & resultaatgericht met een hoge dosis persoonlijkheid

Referenties

“Het is bewonderenswaardig hoe Dominique anderen beweegt de gestelde doelen te behalen. Zij heeft haar afdelingen getransformeerd naar meer toekomstbestendige en duurzame teams, die beter samenwerken en betere resultaten behalen. Ik kon volledig op Dominique vertrouwen dankzij haar kennis en onvoorwaardelijke steun en professionaliteit. Daar ben ik haar enorm dankbaar voor. Als je een professional zoekt op marketing, digital vlak en/of op het gebied van transformatie, dan heb je aan Dominique een hele goede.” – Directeur Marketing Jumbo

“Dominique is een fijne collega in de
samenwerking, waar ze met haar grote
dosis humor en positiviteit een hele
goede inbreng had in het team. Als
manager weet ze haar teams mee te
nemen, terwijl ze hen blijft uitdagen. Ze
is praktisch, betrokken en staat voor
haar mening en durft deze met goede
argumenten te onderbouwen.
Inhoudelijk heeft ze een uitstekende
kennis van marketing. Naar mijn mening
is Dominique een hele goede
professional die in veel verschillende
situaties uit de voeten kan.” -Directeur E-commerce

“Dominique heeft invulling gegeven aan een nieuwe rol en team gebouwd. Daarnaast heeft ze projecten gestart en geleid. Bij deze projecten moest ze met veel stakeholders van verschillende lagen schakelen, van Supervisory board tot de uitvoerende teams. Dit heeft ze op haar eigen, gestructureerde maar bovenal enthousiaste en gedreven manier gedaan.”  — Directeur Marketing

Mijn CV

Vanaf 2019 interim ik bij diverse retail en e-commerce organisatie. Ik ben verantwoordelijk voor teams op gebied van marketing en/ of e-commerce. Veel van mijn opdrachten omvatten een change element.

Jumbo: Manager Media & Digital a.i.
Juni 2024 –December 2024

Verantwoordelijk voor teams  1)  Media, alle paid media incl SEO, 2) CRM & Loyalty, crm, customer journey en Jumbo Extra en 3) Digital: PO’s en business analisten
nUitrollen van nieuwe marketingorganisatie en ingestapt op Poduct Managementrol
nBelangrijkste resultaten:
nImplementatie van nieuwe marketingorganisatie
nOmnichannel denken: van initiatief naar realisatie.
nMeejarenplan E-commerce ism BCG
nNieuwe strategie Jumbo Extra’s


Jumbo: Hoofd Media & Kanalen a.i.
Augustus 2023 – Juni 2024

nVerantwoordelijk voor alle owned & paid channels van Jumbo en voor de optimale inzet van het Jumbo mediabudget ca. 40 mln
nLeidinggevend aan team van 32 marketeers, bestaande uit 5 subteams: Media management, Digital paid marketing, Digital owned channels (web & app, CRM, Social), Print (magazine, folder) en In-store (in-store, digitale schermen en Jumbo Radio)
nBelangrijkste resultaten:
nDesign nieuwe marketingorganisatie
nRealisatie van nieuwe mediastrategie gefocussed op impact & kwaliteit.
n

VMN Media: Marketing Manager a.i.
Januari 2023 – Mei 2023

nRealiseren van nieuwe stroom abonnementen voor 12 mediatitels via e-commerce.
nBelangrijkste resultaat: het centraliseren van de marketingafdeling. Neerzetten van datagedreven en agile way of working van team inclusief meenemen van stakeholders & MT.


GrandVision Bene: Head of Digital Sales en E-commerce a.i
Mei 2022 – November 2022

nVerantwoordelijk voor het aantal genereerde online afspraken en e-commerce omzet van Pearle.nl, Pearle.be en PearleStudio.nl
nBelangrijkste resultaat: Online afspraken en E-commerce naar een hoger niveau gebracht, door: – cross-functioneel te werken, – verbeterde motivatie, – drivers en customer journey in kaart – focus op elke dag een beetje beter.

Bakker.com: Lead Digital marketing a.i. en Customer Journey & E-commerce adviseur

November 2021 – April 2022

nVerantwoordelijk voor alle digitale channels en daarmee traffic naar / omzet van Bakker.com in de 7 landen waar Bakker.com actief is: NL, DE, BE, FR, UK, CH & AT.
nAdviseur marketing, e-commerce en customer journey management van de CMO en CCO
nBelangrijkste resultaat: afhankelijkheid verkleinen van Paid Search, door SEO verbetertrajecten op content en techniek, verbreden van de channels door toevoeging social, display advertising en partnerships.
n

Bol.com: Head of Customer Journey Development a.i.

April 2021 – november 2021

nSamen met team van CJ Developers in de lead voor verbetering van de Customer Journey.
nMet mede-MT leden verantwoordelijk voor customer marketing & loyalty binnen Bol.com
nBelangrijkste resultaten:
nOpzetten van nieuwe way of working, waardoor de CJ onderzoeken breed gedragen werden en resultaten omgezet worden naar verbeteringen voor de klant

nZorgdragen voor traject Repeat & customer shopping intenties: key-onderzoeken voor de product innovatiefocus voor shopping 2022. 

Bol.com: Manager Promotions & Campaigns Speelgoed & Entertainment a.i.

Oktober 2020 – maart 2021

nVerantwoordelijk voor promotie en marketing van de Speelgoed en Entertainment-winkels incl Speelgoedboek; Mede-verantwoordelijk voor de P&L van Speelgoed & Entertainment.
nBelangrijkste resultaat: de succesvolste Q4 in omzet & klantperspectief voor Speelgoed


Hema: Head of Marketing
Channels a.i

Februari 2020 – oktober 2020

nVerantwoordelijk voor de marketingkanalen en media-inkoop  van Hema/ traffic naar Hema winkels en sites in Europa;
nVerantwoordelijk voor team van 25 marketeers in 3 subteams: Mediabuying & Online Channels, Email & CRM, Folder & Instore; MT Marketing en MT e-commerce- lid.
nLead van twee strategische projecten: Personalization & Increase Demand E-comm
nBelangrijkste resultaat: Corona –crisismanagement met e-commerce groei van 300% en 180 graden veranderde communicatie in alle marketingchannels.

 

Hema: Manager Online Marketing a.i

Juli 2019 –  januari 2020

nVerantwoordelijk voor de online traffic en customerbase van Hema.nl en Hema.com
nManager van 17 marketeers verdeeld over 3 subteams: Online channels, E-Campaign Management en Digital design. Onderdeel van MT E-commerce & MT Marketing
nBelangrijkste resultaten:
nOnline trafficgroei van 30% & E-commerce salesgroei van 27%
nIntegratie van de drie marketingafdelingen naar 1 marketingafdeling

 

Greetz: Manager Marketing & Customer Experience

Februari 2015 – maart 2019

nVerantwoordelijk voor de marketing, user experience en customer experience van Greetz.
nManager van 14 marketeers verdeeld over 5 subteams: Brand & communicatie, Campaign design, Retail campaigning, UX & Conversie en  CX & Loyalty, tijdelijk ook CS aangestuurd.
nLead van cross-functioneel CRM team met focus op segmentatie en personalisatie
nBelangrijkste resultaten:
n130% Salesgroei in 3 jaar door herpositionering Greetz
n2de Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland door nieuwe visie customer centricity

 

Greetz: Head of Marketing

Januari 2014 – februari 2015

nVerantwoordelijk voor alle klantgerelateerde winkel- en merkactiviteiten
nManager van 18 marketeers en CS-medewerkers  in 4 subteams: Brand, communicatie & email, UX & Conversie, Fotografie & design en Customer Service.
nBelangrijkste resultaten:
nKey-rol bij bepalen van herpositioneringsstrategie Greetz
n95% Mobiele salesgroei door lancering mobiele website, editor & apps

 

Greetz: Business/ Webshop Manager 

Juli 2013 – december 2013

n

Bol.com: Sr. Product Manager E-books

April 2011 – februari 2012

 

Sabbatical: Reis door Rusland, Mongolië, China, Tibet, Nepal & India

September 2010 – januari 2011

 

VNU Media: diverse marketing & marketing managmentrollen.

Augustus 2005– september 2010  

nIncentive: vijfdaagse reis naar Olympische Spelen in Beijing, augustus 2008

 

PCM Uitgevers – Marketing Coördinator

 

November 2003 – Juli 2005